پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۱۲:۴۱

مدیرعامل ایزوایکو:
اشتباهات زیادی داشتیم

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل مجتمع کشتی‎سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: اگر با نگاه ملی به کشور بنگریم به عنوان یک کشور کشتی‎ساز اشتباهات زیادی داشتیم. مدیرعامل مجتمع کشتی‎سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) درباره میزان تحقق برنامه‎های این مجتمع  در سال جاری گفت:یکی از اهداف اصلی ایزوایکو در برنامه‌های استراتژیک چهارساله‌اش، انجام پروژه‎های باقیمانده و عمل به تعهدات گذشته این شرکت بود که خوشبختانه در طول این چهار سال توانستیم همه تعهداتی که به بخش خصوصی و مشتری خاص داشتیم عمل کرده و محصول درخواست شده را به آنها تحویل دهیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز  مهندس حمید رضائیان گفت: همچنین علاوه بر عملیاتی کردن تعهدات به بخش خصوصی، با تحویل کشتی ایران – کاشان به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، دفتر تعهدات باقی‌مانده ایزوایکو به این شرکت بسته شد بنابراین اکنون تنها تعهد باقیمانده مجتمع  ایزوایکو به شرکت ملی نفتکش ایران است که امیدواریم این پروژه نیز با مذاکرات، تعیین تکلیف شود. مدیرعامل مجتمع کشتی‎سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)،با اشاره به خروج از ورشکستگی و قرار گرفتن این شرکت در مدار سوددهی اظهار کرد: در برنامه چهارساله دوم نیز رویکرد ما ورود به بازارهای بین‎المللی و جدید است علاوه بر آن ورود به بازار حفاری و نگاه به حوزه  منابع انسانی  و تامین نیروی متخصص از دیگر برنامه‎های مهم ما برای چهارساله دوم است.


اشتباهات زیادی داشتیم
مدیرعامل مجتمع کشتی‎سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با اشاره به اینکه اگر با نگاه ملی به کشور بنگریم به عنوان یک کشور کشتی‎ساز اشتباهات زیادی داشتیم، یادآور شد: به هر حال اکنون باید هزینه کشتی‎ساز شدن کشور و ورود ایران به کشورهای صاحب صنعت کشتی‎سازی را همه با هم پرداخت کنیم یعنی شرکت‎های کشتی‎سازی، شرکت‎های کشتیرانی، دولت، صاحبان صنایع و ... هر کدام گوشه‎ای از کار را گرفته و شرایط را برای ساخت کشتی در کشور فراهم کنند. رضاییان اظهار کرد:باید بپذیریم ایران کم کم دارد کشتی‎ساز می‎شود و این موفقیت مرهون نگاه خوبی است که در حوزه کشتی‎سازی به وجود آمده است به گونه‎ای که وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع، شورای عالی صنایع دریایی و ... همکاری‎های خوبی با این حوزه دارند و تا جایی که توانسته‎اند از این حوزه حمایت کرده‎اند.


مذاکره برای ساخت پنج فروند شناور حمل اتانول
مدیرعامل مجتمع کشتی‎سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در مورد پروژه‌های این شرکت خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‎های مجتمع ایزوایکو ساخت پنج فروند شناور حمل اتانول 50 هزارتنی برای بخش خصوصی است که در حال انعقاد قرارداد و  تامین فاینانس پروژه هستم. وی گفت: خوشبختانه مدیرعامل بانک صنعت و معدن با آن موافقت کرده و شورای عالی صنایع دریایی نیز همکاری خوبی انجام داده‎ است به طوری که امیدواریم ساخت این شناورها، از سال آینده کلید زده شود.


مذاکره ایزوایکو با چین
مدیرعامل مجتمع کشتی‎سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به حضور این شرکت در سفر رئیس جمهور و هیات همراه وی به ایتالیا و فرانسه، ایزوایکو گفت: در این سفر با حضور نخست وزیر ایتالیا و رئیس جمهور کشورمان موفق به امضای تفاهم‎نامه‌ای برای همکاری مشترک با شرکت فین‎کانتینری شدیم. رضائیان با بیان اینکه این شرکت صاحب برند معتبر کشتی‎سازی در ایتالیا و شامل کنسرسیومی بیش از 38 شرکت در حوزه‎های مختلف با گرایشات کشتی‎سازی است افزود: ما با این شرکت در حوزه خلاء مهندسی، تبادل تکنولوژی و تولید تجهیزات مشترک مذاکرات متعددی داشتیم که بر اساس آن خلاء مهندسی در حوزه صنعت کشتی سازی در کشور  را با همکاری آنها از بین خواهیم برد. وی افزود: همچنین شرکت بحرگسترش از شرکت‌های تابعه ایزوایکو  در حوزه مهندسی با نوردیک یاردز آلمان تفاهم نامه منعقد کرده که شروع آن کلید زده شده است علاوه بر آن در حوزه مهندسی و اخذ فاینانس برای کشتی‎سازی، نیز با چینی‎ها مذاکره داشته‌ایم که امیدواریم به عقد قرارداد منجر شود.



  کد خبر : 1269
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :